Domov / Efektivní cvičení s vlastní vahou: Vytvarujte své tělo bez použití nářadí

Efektivní cvičení s vlastní vahou: Vytvarujte své tělo bez použití nářadí

I když je moderní chodit do posilovny a zde pak své tělo na cvičebních nářadích podrobit tréninku, existuje zvyšující se procento lidí, kteří dávají přednost cvičení vlastní vahou. O co jde a jak to vlastně funguje?

Posilovna versus vlastní tělo

Tréninky v posilovně mohou být pro někoho finanční zátěží, takže v takovém případě hledají jiné možnosti, jak dostat své tělo do kondice. Přitom je to tak jednoduché, protože výborným cvičením je to s vlastní vahou. Jak myslíte, že cvičili lidé, když neměli k dispozici všechny ty moderní posilovací stroje? Využívali toho, co se jim nabízelo zadarmo – a tím je jejich vlastní tělo. Kdo si takové cviky jednou vyzkoušel, může potvrdit, že se v žádném případě nejedná o jednoduché cvičení. Mnohdy je náročnější než při použití strojů.

Přesvědčíte se o tom, jakou máte fyzickou kondici

Když začnete cvičit s vlastní vahou, zjistíte, jak jste na tom se svou kondicí. Platí zároveň to, že váhové cviky jsou mnohotvárné a postupně se lze zlepšovat ve svých výkonech. Jednotlivé cviky je možné ztížit nebo zvětšit počet opakování, čímž svaly budou postupně nabírat na síle. Na začátku by cviky měly být jednoduché a lehké na provádění. Tím, jak bude růst síla svalů, lze cviky komplikovat.

Jaké výhody nabízí cvičení s vlastní vahou

Nespornou výhodou při cvičení vlastní vahou je úspora financí. Nemusíte mít permanentku do posilovny, nebo mít doma pořízený posilovací stroj. Vystačíte si s tím, co jste dostali do vínku. Cviky jsou vhodné pro ženy i muže jakékoliv věkové i hmotností kategorie, kteří takto získají správné držení těla. Zlepší si zároveň svou vytrvalost a sílu.

Jistě to ocení i lidé s nadváhou, jež by se jinak styděli jít do fitness centra. Doma si mohou cvičit podle svých schopností i časových možností. Díky pravidelnému cvičení s vlastní vahou se mohou zbavit přebytečných kil, kdy se tuky přemění na svaly a tělo bude pevnější a lépe tvarované.

Využít můžete také doplňky stravy a produkty pro zdravou výživu, díky slevám na Myprotein.cz můžete i ušetřit.

Nejčastější cviky

Mezi oblíbené cviky patří tradičně dřepy a sedy a lehy. Existují však i další – vzpory, shyby, kliky, plank, výpady vpřed i vzad či do strany, sklapovačky a mosty. Cílem cvičení je posílit tělo jako celek, přičemž je důležité cviky provádět technicky správně. Klidně lze využívat jen několika málo cviků a čas od času je změnit, aby to nebyla taková nuda. Trénink by se měl stát součástí vašeho života minimálně dvakrát nebo třikrát týdně. V ostatní dny potřebují svaly odpočinek pro svou regeneraci, nebo se člověk může soustředit na kardio cvičení.

Bez nářadí se obejdete i tehdy, když se pustíte do kalanetiky, jógy nebo pilates. I zde si vystačíte s vlastním tělem. Možností, jak procvičit celé tělo v pohodlí domova, je více než dost. Stačí si vybrat tu nejlepší pro vás a u ní vytrvat, aby přinesla kýžené výsledky.

Zdroj foto: Blue Planet Studio / Shutterstock.com