Domov / Vitamin C aneb jak v zimních dnech posílit imunitu?

Vitamin C aneb jak v zimních dnech posílit imunitu?

V podzimních a zimních měsících se zvyšuje výskyt chřipek a nachlazení. Jak se před těmito onemocněními bránit? Starejte se o svou obranyschopnost a podpořte svou imunitu. Je to snadné, pokud víte, jak na to. Kromě dostatečného příjmu vitamínu C se s vámi podělíme i o další tipy, díky kterým si užijete Vánoce v klidu, pohodě, a hlavně ve zdraví.

Bez vitamínu C ani ránu

Základem silné imunity je řádný a dostatečný příjem vitamínu C. Ten se přirozeně vyskytuje v pomerančích, citrónech, černém rybízu, jahodách, ananasu, papáje i ve spoustě dalšího ovoce a zeleniny. Jenomže zejména v zimě se výskyt většiny čerstvého ovoce a zeleniny v obchodech snižuje. Příjem vitamínu C tedy může poklesnout, a nás následně ohrožují chřipky a nachlazení. Skvělým řešením je užívání lipozomálního vitamínu C.

Lipozomální forma vitamínu C

Pokud vás slovo „lipozomální“ zaskočilo, dovolte, abychom vám vysvětlili, co znamená. Většina doplňků stravy, které jsou na trhu k dostání, se vyskytují v podobě tablet a prášků. Jenomže lipozomální vitamíny jsou vyrobeny s pomocí speciálních technologií. Díky tomu jsou mnohem lépe vstřebatelné a mají podobný účinek jako vitamín C podaný injekční stříkačkou přímo do krevního řečiště.

Podpora imunity v chladných měsících

Chcete-li posílit svou imunitu, je v podzimních a zimních obdobích praktické, doplnit do svého jídelníčku vitamín C právě ve formě doplňků stravy. Podpora imunity je klíčová, neboť díky správné funkci imunitního systému si budete moci užít nadcházející vánoční svátky v klidu a pohodě. Snažte se, aby se váš jídelníček skládal z pestré a vyvážené stravy, dopřávejte si dostatek pohybu, i kdyby se mělo jednat pouze o krátké dvacetiminutové procházky každý den, a dopřávejte si i dostatek kvalitního spánku.

Jak posílit imunitu

Pokud se u vás během zimy snižuje příjem čerstvého ovoce a zeleniny, vyzkoušejte lipozomální vitamín C od značky Pure rituals. Stačí jej každý den přidat do svého nápoje, a zajistit si tím obranu proti virům. Kromě hlídání svého denního příjmu vitamínu C, existují i další tipy a triky, s jejichž pomocí posílíte svou imunitu. Velmi populární se v posledních letech stává otužování. Jdete-li na něj pomalu a po malých krůčcích, neriskujete nachlazení. Začít můžete tím, že si během sprchování začnete postupně otáčet kohoutek vody doprava, a studenější vodou si mýt zpočátku pouze chodidla.

Omezte spotřebu alkoholu a cigaret

Přestože se v předvánočním a vánočním čase koná spousta firemních večírků a rodinných sešlostí, snažte se zdržet přehnané konzumace alkoholu a cigaret. Kouření a konzumace alkoholu totiž negativně ovlivňuje právě vaši obranyschopnost. A dokonce i pouhý pobyt v zakouřeném prostředí se může negativně podepsat na vaší imunitě.

Zkuste se méně stresovat

Asi vám je jasné, že konec roku patří k nejnáročnějším obdobím v celém kalendářním roce. I přesto vám ale radíme, ať se pokusíte méně stresovat. Vánoce nejsou pouze o dárcích, ale hlavně o času, který strávíte se svými blízkými a milovanými. Nedělejte si starosti s tím, že nebudete mít tu nejlepší vánoční výzdobu, ani že nebudete mít perfektně uklizeno. Místo toho si užívejte každou volnou chvíli strávenou s rodinou, a stresu se vyhýbejte obloukem. I stres je totiž spouštěčem celé řady onemocnění a může oslabit vaši imunitu. Zaměřte se na správné návyky, konzumujte pestrou a vyváženou stravu, omezte spotřebu alkoholu, přestaňte kouřit a nebojte se do svého každodenního života zahrnout i doplňky stravy s obsahem vitamínu C. Díky tomu se vám totiž všechny chřipky a nachlazení vyhnou obloukem.

Zdroj obrázku: leonori / Shutterstock.com