Treska na grilu se zeleninou v páře – recept

Připravte si zdravý a chutný oběd. Pečená treska na grilu je velmi výživná a vychutnat si ji můžete se zeleninou. Vyzkoušejte jednoduchý recept na rybu na grilu.

ryba na grilu
Zdroj: Gabriela Kortova

Treska je velmi užitečná ryba, tedy pokud se zaměříme na její nutriční profil. O rybách, jako takových toho moc nevím, ale co se přínosu pro zdraví týče, to je jiná písnička. Je to jedna z nejchutnějších mořských ryb, bohatá na omega 3 mastné kyseliny, má velmi málo tuku, nízkou kalorickou hodnotu, obsahuje selen, jód, draslík, vitaminy skupiny B, A, D. Treska je skvělá volba pro lidi, kteří jsou v dietě a chtějí si udržet zdravé hladiny cholesterolu. Vedle křehkého, jemného masa se též za delikatesu považují tresčí játra.

Proč si připravit právě tresku? 

  • Její příprava je rychlá. Hodí se k pečení, restování, grilování.
  • Vzhledem k její delikátní chuti vám k její přípravě postačí pouze mořská sůl, bylinky a kvalitní olej.
  • Velmi dobře přijímá různé marinády, pokud se rozhodnete v kuchyni experimentovat.
  • Obsahuje kvalitní a lehce stravitelné bílkoviny.

Recept na tresku na grilu

Obtížnost:BeginnerČas přípravy: 15 minutČas grilování: 7 minutČas vaření zeleniny: 12 minutCelkový čas: 25 minutPorce:2 porceKalorie:300 kcal Nejlepší období:Summer

Jednoduchá ryba na kontaktním grilu, kterou si snadno připravíte. Vyzkoušejte recept na třesku na grilu.

Suroviny

Postup přípravy receptu

  1. Nejdříve si dáme vařit zeleninu do páry.
  2. Filé z tresky si omyjeme a osušíme.
  3. Posypeme špetkou mořské soli, přidáme trochu pepře a koření na ryby.
  4. Rozpálíme si kontaktní gril, který těsně před vkládáním filé lehce zastříkneme olejem ve spreji.
  5. Rybu opečeme cca 7 minut (pokud ještě není hotová zelenina, necháme rybu v horkém grilu, aby nevystydla.
  6. Do hotové zeleniny vmícháme dva oříšky másla a osolíme, opepříme podle chuti a servírujeme na talíř společně s treskou.Filety z tresky na grilu

Notes

  • Pokud si nechcete umastit gril, vložte do něj papír na pečení. Je to takový jednoduchý trik, který vám ušetří práci a dokonce nemusíte použít ani olej.

Doporučujeme: Pečená dýně

Výhody vaření zeleniny v páře 

Vitamíny a další živiny se při běžném vaření vyplavují do vody, jde tedy o nejšetrnější způsob přípravy. Doba vaření zeleniny v páře je individuální, někdo rád zeleninu měkkou, jiný zase na skus (Al dente). Také záleží na typu zeleniny. Taková zelenina je křupavější, chutnější a pěknější na pohled, neztrácí svou barvu. V páře lze připravovat také ryby, maso, různé moučníky. Vařením v páře si potraviny uchovají až o 50% více živin a nepoužíváte žádný tuk.

Mohlo by se Vám také líbit