Zdravé cizrnové placky s mozzarellou a dipem

Připravte si placky s cizrny, které jsou zdravé a výborně chutnají. Vyzkoušejte jednoduchý recept na cizrnové placky v troubě s mozzarellou a chutným dipem.

Dnešní recept je naditý proteiny i vlákninou. Cizrna je bohatým zdrojem rostlinných bílkovin, mozzarella a skyr, který se v dnešním receptu nachází také, jsou zase vynikajícími zdroji živočišných bílkovin. 

Živočišné bílkoviny zahrnují komplexní spektrum esenciálních aminokyselin, rostlinné bílkoviny jsou sice jednoduché aminokyselinové struktury, ale ve srovnání s těmi živočišnými jsou zase lépe stravitelné. Všeobecně jsou bílkoviny základní stavební látkou nejen pro svaly, ale i vazy, šlachy, kosti, vlasy, kůži, tkáně a orgány. 

Odborníci doporučují přijímat bílkoviny z rostlinné i živočišné stravy 1:1. Pojďme si společně připravit cizrnové placičky s dipem, potěšit chuťové pohárky a dodat tělu potřebné bílkoviny a další živiny. 

Obtížnost:BeginnerČas přípravy: 15 minutČas vaření: 30 minutČas odpočinku: minCelkový čas: 45 minutPorce:3 porceKalorie:240 kcal Nejlepší období:Summer

Vyzkoušejte jednoduchý recept na cízrnové placky, které se hodí nejen k obědu, ale i jako výživná snídaně či zdravá večeře.

Suroviny

  • Suroviny na dip

Postup přípravy receptu

  1. Do mixéru si vložíme ingredience na těsto (vyjma mozzarelly a oleje ) – sekací čepelí vypracujeme v hustší těsto (pokud je těsto řídké, přidejte vločky)
  2. Z těsta tvoříme na pekáček vystlaný pečícím papírem a lehce stříknutý olejem kopečky a lžičkou uhladíme do placičky.příprava placiček z černé cizrny
  3. Pečeme v předem vyhřáté troubě na 180°C přibližně 20 minut – poté placičky otočíme, posypeme Mozzarellou a dopečeme dalších 10 minut.cizrnové placky fitness
  4. Zatím, co se pečou placičky, připravíme dip.
  5. Smícháme skyr a ostatní uvedené ingredience – hořčice, česnek, sůl, pepř, pažitka a olivový olej.
  6. Hotové upečené cizrnové placky v troubě podáváme s dipem a posypeme jarní cibulkou nebo čerstvými bylinkami: pažitka, petrželka…

Doporučujeme: Vrstvený tuňákový salát

cizrnové placky v troubě
Zdroj: Gabriela Kortova

Jak vylepšit placky z cizrny?

Pokud nemáte černou cizrnu, použijte žlutou. Mozzarellu můžete přidat rovnou do těsta nebo jí úplně vynechat a podávat s čerstvým kozím sýrem. Fitness cizrnové placky lze také připravovat na pánvi nebo v kontaktním grilu. Výtečně chutnají také k listovému salátu. 

Mohlo by se Vám také líbit