Tvarohový dezert – rychlá a zdravá svačinka nejen pro děti

Připravte si rychlý dezert z tvarohu. Recept je vhodný pro děti například jako zdravá snídaně. Vyzkoušejte vynikající nepečený tvarohový dezert.

tvarohový dezert do skleničky
Zdroj: Gabriela Kortova

Tvaroh je vděčná potravina, kterou připravíme na sladký i slaný způsob. Hodí se do moučníků, na dezerty, pomazánky. Je to bohatý zdroj vápníku, draslíku, vitaminu skupiny B, A, C, D, E, dále pak obsahuje hořčík, fosfor, draslík, měď. Patří mezi tzv. lokální superpotraviny. Zasytí a pomůže zdravě hubnout. Obsahuje hodně bílkovin a má spíš nízkou energetickou hodnotu. Často je spojován se zdravím kosti, zubů a vazů. Pojďme se tedy podívat jak připravit lehký tvarohový dezert.

Obtížnost:BeginnerČas přípravy: 15 minutČas vaření: minČas odpočinku: minCelkový čas: 15 minutPorce:4 porceKalorie:120 kcal Nejlepší období:Summer

Vyzkoušejte náš jednoduchý tvarohový dezert do skleničky. Recept je zdravý a velmi chutný.

Suroviny

Postup přípravy receptu

  1. V misce vyšleháme tvaroh s čekankovým sirupem do krému.
  2. Část krému odebereme a přidáme do něj kakao, podle potřeby lehce doředíme vodou.
  3. Do misek plníme střídavě světlý krém, borůvky, kakaový krém a opět světlý.
  4. Hořkou čokoládu rozdrtíme na menší části, do každého poháru zapíchneme kousek čokolády a zbytek roztopíme a ozdobně nalijeme pomocí sáčku s ustřiženým rožkem na dezert.
  5. Nahoru ještě přidáme ovoce, semínka a libovolně dozdobíme.tvarohový dezert recept

Doporučujeme: Tvarohové šátečky z listového těsta

Jak vylepšit dezert z tvarohu?

Fitness tvarohový dezert se dá připravit na nekonečně mnoho způsobů. Do krému můžete přidat matcha prášek, spirulinu, ječmen, prášek z červené řepy, kurkumu. Vytvoříte tak nejen barevně zajímavý dezert, dostanete tak snadným způsobem do těla další zdravé potraviny. Místo borůvek použijte maliny, jahody nebo jiné ovoce. Patříte-li mezi milovníky kávy, zamíchejte do tvarohu instantní kávu a získáte kávový dezert. Místo čokolády pokapejte dezert karamelem. Pro větší zasycení přidejte špaldové nebo ovesné vločky.

Mohlo by se Vám také líbit